ФУНДАМЕНТАЛЬНЫЕ И ПРИКЛАДНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ В ПРАКТИКАХ ВЕДУЩИХ НАУЧНЫХ ШКОЛ
Электронный научный журнал
Контакты /Contacts

Hamilton, ON
L8N 3X3
Canada

Telephone: 905-525-5961

 

Представительство / Representative office:

04114, Украина, г. Киев, ул. Вишгородская, 45, офис 1, 2.

04114, Ukraine, Kyiv city, Vyshgorodskaya Street, 45, office 1, 2.


По всем вопросам обращайтесь / For all inquiries please contact:

fund.issled.intern@gmail.com
Издатели / The founders, editors:

Журнал издается в  

Accent graphics communications (Canada)


Электронная копия размещена на базе издательской платформы  RAE Editorial System

 


The initiative group / Publishing Group / Оrganizers:

Accent graphics communications (Canada)

Council of Young Scientists of MIEH (Institution is certified by International Education Society

London, Great Britain); Dr. Lunov Vitalii  - Member of the European Academy of Natural History (Scotland, Great Britain)

 

Тематика и направления исследования:

БИОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ

ИСТОРИЧЕСКИЕ НАУКИ

ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ

ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ

ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ

ЮРИДИЧЕСКИЕ НАУКИ

ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ

МЕДИЦИНСКИЕ НАУКИ

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ

СОЦИОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ

ПОЛИТИЧЕСКИЕ НАУКИ

ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ, СПОРТ

ГОСУДАРСТВЕННОЕ УПРАВЛЕНИЕ

КУЛЬТУРОЛОГИЯ

СОЦИАЛЬНЫЕ КОММУНИКАЦИИ

МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ

Периодичность / Periodicity

Первый выпуск - февраль, 2014 года. 

Периодичность издания - 6 раз в год. 

The first issue - February, 2014.
The magazine is published 6 times a year.

Издательство / соиздатель

Accent graphics communications
Other Name: T/O Neformat
Hamilton, ON
L8N 3X3
Canada

Telephone: 905-525-5961

Сведения об издателе в

Канадской государственной библиотеке и

Канадском государственном архиве:

http://www.collectionscanada.gc.ca/

 
Ответственный редактор

Лунев Виталий Евгеньевич

Профессор, Действительный член Всемирной федерации психического здоровья (World Federation for Mental Health), СШAДействительный член Международной и Европейской академии естествознания - European Academy of Natural History (Шотландия, Великобритания), Член Научно-консалтинговой группы Европейского научного индустриального консорциума (Шотландия, Великобритания), Действительный член Академического сообщества авторов Publishing house "Academy of Natural History" (Германия), член-корреспондент Украинской академии акмеологии, Сертифицированный психолог Международным образовательным сообществом (IES) (Лондон, Великобритания), научный консультант проектов волонтеров Корпуса Мира США. 

Сведения в THOMSON REUETRS:

http://www.researcherid.com/rid/A-1149-2015 

Сведения в ORCID:

http://orcid.org/0000-0002-7085-8454 

Сведения в FAMOUS SCIENTISTS:

http://www.famous-scientists.ru/14586/ 

 
Стать автором учебника

«НОВЕЙШИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ:

диагностика, консультирование, психокоррекция, немедицинская психотерапия»

(в трех томах)

ПОДРОБНОСТИ:

http://new-psy-tech.csrae.ru/ru/1/page/soderzhanie-uchebnika 


Главный научный редактор серии "Психологические науки"

Сергей Дмитриевич Максименко - доктор психологических наук (1991), профессор (1992), академик Национальной академии педагогических наук Украины.  Академик-секретарь отделения психологии, возрастной психологии и дефектологии НАПН Украины.

Основатель украинской научной школы генетической психологии. Академик-секретарь отделения психологии, возрастной физиологии и дефектологии НАПН Украины, занимает должности директора Института психологии имени Г. С. Костюка, Национальной академии педагогических наук Украины, декана медико-психологического факультета Национального медицинского университета имени О. О. Богомольца.

 Действительный член Международного совета психологов (США), иностранный член Российской академии образования (РАО), действительный член Европейской академии естественных наук (ФРГ, г. Ганновер), Председатель Общества психологов Украины, почетный президент Украинской ассоциации врачей-психологов, председатель экспертного совета ГАК Украины по психологическим наукам, член научно-методических советов Главного Управления государственной службы Украины, Государственного департамента Украины по вопросам выполнения наказаний, Государственной пограничной службы Украины, Министерства здравоохранения Украины, Национальной экспертной комиссии Украины по вопросам защиты общественной морали, член экспертного совета по гуманитарным и социальным наукам при Государственной аккредитационной комиссии Украины.


Педагогические науки
Role of games in teaching of foreign languages in university of legal profile
Rostomova L.M. 1, Yakovenko S. 1

1. Odessa state university of internal affairs

Abstract:

On the basis of the theory and practice of using role-playing games in teaching foreign languages and summarizing my own teaching experience, it is shown that the selection of teaching and role-playing involves psycholinguistic analysis of their content and the extracted "saturation factor" (according to the stage, learning strategies and the type of training and role-play) and a number of individual personality traits of the person who studies. The effectiveness of the formation and development of communicative skills when learning a foreign language depends on the proper organization, consistency of introduction of a training and role-play into the learning process which is based on an existing diagnosis of sociability, eligibility for each student participating in training and role-playing games - using psyhogymnastical exercises, game studies (using techniques of the theatre pedagogy); the proper qualities in teaching and role-playing games. In teaching and role-playing game there are created favorable conditions for intensification of training in the communication process. The lack of the text for "the actor" includes improvisation, and therefore the principle of learning through action and interaction it is updated, and role-playing game gives a reasonable basis for communication in a foreign language. Teachers must take care while communicating, the intensity and rate of speech was moderate vocabulary - are available, so the teacher said paraphrased in the game to make it clear to the audience during the correction of lexical and grammatical errors, violation of speech etiquette. Lack text "actor" involves improvisation, and therefore updated the principle of learning through action and interaction, as role-playing game provides a reasoned basis for communication in a foreign language. Teachers should take care of intensity of communication and the rate of speech must be more moderate, vocabulary - accessible, so the teacher may paraphrase in the game to make it clear to the audience meanwhile correcting lexical and grammatical errors, violation of speech etiquette. The realism of game topics improves geographic and communicative competence of students and cadets. The method of teaching and role-playing contribute to the development of independent, productive thinking, aimed at fostering search of creative activity.

Keywords: teaching of foreign languages, role-playing games, language etiquette, sociability, psyhogymnastical exercises, saturation factor.

Сайт работает на RAE Editorial System
1